کد خبر : 11981
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵

مخبر: ۶۷ طرح در حوزه‌ نفت، گاز و پتروشیمی افتتاح می‌شود

مخبر: ۶۷ طرح در حوزه‌ نفت، گاز و پتروشیمی افتتاح می‌شود

    معاون اول رئیس جمهور گفت: تا پایان امسال، ۶۷ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلار در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، افتتاح خواهد شد.   به گزارش پایگاه خبری نفت یار، محمد مخبر، امروز شنبه در نخستین نشست ملی مردمی‌سازی دولت، از مردمی‌کردن اقتصاد به‌ عنوان راه حل تحقق شعار سال و اجرای

 

 

معاون اول رئیس جمهور گفت: تا پایان امسال، ۶۷ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلار در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، افتتاح خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه خبری نفت یار، محمد مخبر، امروز شنبه در نخستین نشست ملی مردمی‌سازی دولت، از مردمی‌کردن اقتصاد به‌ عنوان راه حل تحقق شعار سال و اجرای برنامه‌های توسعه کشور یاد کرد و گفت: مهار تورم و رشد تولید، جز از راه مردمی کردن اقتصاد، محقق نمی‌شود.

 

مخبر، دولتی بودن اقتصاد را یکی از معضلات مهم کشور عنوان کرد و افزود: پیشبرد کارها از راه مردمی کردن، محقق می‌شود و دولت بر این موضوع تمرکز جدی دارد. همه دستگاه‌ها مکلف شده‌اند که بخش بزرگی از سرمایه‌گذاری در طرح های بزرگ را به مردم واگذار کنند.

 

معاون اول رئیس جمهور با یادآوری اینکه در دفاع مقدس، مسائل سیاسی و اجتماعی، کارهای جهاد و اقدامات محرومیت‌زدایی، همواره با اتکاء به مردم، بحران‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم، اظهار داشت: متأسفانه در بخش اقتصاد، هنوز نتوانسته‌ایم مردم را به‌طور جدی مشارکت دهیم و از ظرفیت آنان برای سرمایه‌گذاری و توسعه کشور استفاده کنیم؛ هدف جدی دولت سیزدهم این است که بستر مشارکت جامعه را فراهم و برای مردم، خلق ثروت کند.

 

مخبر، همچنین با توجه به برنامه‌های موجود و تمرکز بر مزیت‌های کشور، تصریح کرد: دولت با تمرکز جدی بر ظرفیت‌ها و مزیت‌ها، برنامه‌های منسجم کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف دارد که اجرای ۶۷ طرح در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی به ارزش ۱۵ میلیارد دلار تا پایان امسال و به‌ صورت کوتاه مدت، یکی از این برنامه‌ها است.

 

او با بیان اینکه دولت در بخش‌های راه و شهرسازی، مسکن، برق، صنعت و معدن و سایر بخش‌ها نیز برنامه‌های گسترده‌ای برای سرمایه‌گذاری دارد، گفت: دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی نیز موفقیت‌های خوبی داشته و تاکنون ۲۰۰ سند و یادداشت تفاهم همکاری با کشورهای مختلف به امضا رسیده است که بخشی از این اسناد به قرارداد تبدیل شده‌اند.

 

معاون اول رئیس جمهور، احیاء ۵ هزار واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی تعطیل شده را از دستاوردهای دولت در این مدت برشمرد و افزود: با برنامه‌ریزی و تلاش‌های دولت، رشد نقدینگی، مهار شده و از ۳۳ درصد در فروردین به ۲۷,۵ درصد رسیده است، ضمن اینکه همه ارکان دولت موظف شده‌اند تا تمرکز خود را بر رشد اقتصادی، معطوف کنند.

 

مخبر، گفت: امروز در بخش مسکن، ساخت ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در دست اجرا و ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر نیز در حال تکمیل است.

 

معاون اول رئیس جمهور با توجه به ظرفیت‌های گسترده کشور، مانند مسیر شمال ـ جنوب که با تکمیل آن ظرفیت ۵۰ میلیون تن حمل و نقل کالا برای کشور ایجاد می‌شود، اظهار امیدواری کرد که دولت بتواند با اتکاء به مردم و مردمی کردن اقتصاد، گام‌های مؤثری برای توسعه کشور بردارد.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + نه =

logo-samandehi